Sider

mandag den 9. maj 2011

T-t-t-tale

Jeg er ved at skrive en tale, som skal holdes på onsdag. Den skal vare fem minutter og skal fremføres foran hele klassen. HELE KLASSEN! Cue the sweaty palms, dry throat, stuttering, racing heart, etc. Åh, det er slemt. Det skal være en politisk tale, så jeg har valgt at den skal handle om livikderingen af Osama bin Laden. Der er ihvertfald noget af et paradoks at skulle forholde sig til med det emne.

Jeg svæver hele tiden imellem "Ej, det her kan jeg bare ikke" og "Det er fem minutter af dit liv, Sofie. Tag dig sammen!". Jeg synes dog det hjælper at sige til sig selv, at stortset alle har det på samme måde. Mange fra min klasse har nægtet og har derfor fået 00, men jeg kan simpelthen ikke leve med, at et 00 skal være skyld i, at min årskarakter i dansk bliver trukket ned. Jeg ved ikke hvorfor, for mine årskarakterer i år kommer ikke til at stå på mit afgangsbevis, men jeg har bare et eller andet med karakterer.

Så jeg må jo bare gøre det. Heldigvis er der en god chance for at vi bliver maks ti mennesker den dag, jeg skal holde tale, da mange pjækker for at slippe for at skulle holde deres, og for mig er det jo færre-jo bedre princippet. Jo færre, der skal se mig fumle rundt med papirer, fuldkommen tomatrød i bærret, jo bedre.

De sidste par dage har været TRES magnifique. Jeg har desværre ikke fået lavet så meget skolearbejde, hvilket skyldes ren og skær sløseri fra min side. Jeg er virkelig dårlig til at strukturere min tid, for der er så meget, jeg gerne vil. Jeg tror måske også, at jeg bare er udkørt og færdig for i år. Jeg har givet 120% af mig selv til alle vores skriftlige afleveringer, og nu er jeg bare... "skrevet ud", hvis det giver mening. Der er ikke mere blæk tilbage i mig, min hjerne er allerede død og taget på sommerferie.

MEN, let's end this on a positive note. Jeg købte den sødeste gule nederdel igår, som bare var et rigtigt fund. Jeg fik (eller Mille gjorde) klippet en masse af længden, men den er stadigvæk lige lang nok, tror jeg. Vi skal vist have hugget lidt mere af. Den er også meget behagelig at have på -- bortset fra, at det hele tiden føles som om, at den er ved at blæse op.



4 kommentarer:

  1. Ej altså.. Kommer helt til at savne dig når jeg læser din blog her.. Lyder måske mærkeligt... Du er bare så skøn :D

    Du skal nok overleve i morgen!
    Skøn nederdel.. Den sidder bare super godt på dig.

    SvarSlet
  2. Søde Tanja, tusind tak for din kommentar. Jeg savner også dig, og du er skønnere! Jeg er så spændt på at høre, hvordan det går med din graviditet. Du svarede aldrig tilbage på min Facebook besked, men du har garanteret travlt med alt muligt, så det forstår jeg virkelig godt - jeg er bare så glad og spændt på dine vegne, og vil gerne høre ALT om, hvordan du har det. <3

    SvarSlet
  3. Og det har jeg rigtig dårlig samvittighed over.. Har tænkt mange gange at det da vist nok var dig der skrev sidst.. Sorry! Men ja der har været en del med flytning osv.. Giver lyd fra mig i løbet af dagen ;) Møder alligevel sent... Skal bare lige først have Mads og Thomas ud af døren :D

    SvarSlet
  4. Hej Cutie! Du skal bare bruge en underkjole/nederdel, så burde den ikke flyve op. Det er virkelig en lækker blog du har. Jeg vil altid følge dig.. Som en hund, der.. Ja du ved..

    Kys!

    SvarSlet