Sider

lørdag den 7. maj 2011

En rodet introduktion


(I'm a very unique snowflake.)


Mit navn er Sofie, og jeg er næsten 22 år gammel (hvor er alle drømmene, jeg drømte? Og min tro på verden af igår?). Jeg bor alene i en lille og fin, men helt bestemt overmøbleret, lejlighed på Nørrebro. Hvad kan jeg sige, jeg har et vaskeægte klunserhjerte. Jeg flyttede hjemmefra i september 2010, og er derfor stadigvæk i fuld gang med at finde mig til rette her, men det går fremad. 

Jeg er ikke specielt modeinteresseret, men har dog et ømt punkt for svundne tider, og foretrækker derfor at gå i 1950'er/1960'er-inspirerede kjoler - helst kombineret med et par strømpebukser. Jeg er meget sentimental på tidligere generationers vegne. Jeg håber på at kunne udvide min vintage-garderobe, når jeg sammen med mine søskende og far tager til Berlin til sommer. Min søster er heldigvis ti gange bedre til at shoppe end mig, så det har jeg tænkt mig at udnytte. Dét, og hendes impecable fashion taste, selvføgelig. 

Til hverdag er jeg studerende, men det er ikke noget, vi snakker om her i eksamensperioden, okay? Jeg går på studenterkursus, og er næsten, NÆSTEN, færdig med mit første år. Jeg er selvfølgelig sproglig (alt andet ville være sindssygt med mine manglende naturvidenskabelige evner), men har dog alligevel valgt at hæve matematik til et højere niveau næste år, fordi jeg på daværende tidspunkt havde en drøm om at komme til at studere psykologi. En anden grund til at jeg har valgt at hæve det, er, at jeg gerne vil have samfundsfag på A-niveau, og dette er desværre prisen, jeg så må betale. ØV. Men, men, men, selvom at jeg nu er rykket lidt væk fra drømmen om psykologi (jeg tror måske at jeg vil gemme det til senere i livet), så er det stadigvæk smadder godt at have haft matematik på et højt niveau, da flere og flere studier kræver det. VERDEN ER AF LAVE! 


Jeg...
  • Tror fuldt og fast på at caps-lock fremmer forståelsen. 
  • Klæder mig i blåt, men stemmer rødt. 
  • ELSKER aftenture. Det er bedst, når solen er lige ved at gå ned -- der føler jeg altid en kæmpe kærlighed til København.
  • Er blevet beskrevet som at være en 'forsigtig optimist', hvilket beskriver mig fuldstændigt. 
  • Har en kæreste. Vi har været sammen i 6 1/2 år. Han bor i New York.
  • Elsker New York! 
  • Elsker pastelfarver.
  • Interesserer mig meget for amerikansk politik.
  • Elsker Brian Wilson og The Beach Boys rigtig, rigtig, rigtig højt. My jam since 2006. 
  • Har over hundrede neglelakker. 
  • Er yderst bekendt med fænomenet "overspringshandlinger". 
  • Elsker navne, og har en liste med yndlingsnavne på min iPod, som bliver flittigt opdateret. 

Mit livsmål er at blive den næste Pernille Aalund. Det vidste du sikkert ikke om mig, vel, Mille? Ej, I kid. Jeg ved ikke, hvad min drøm er. Det finder jeg nok ud af hen af vejen. :=) Nu må jeg hellere skrive videre på mit AT. Toodles! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar