Sider

fredag den 20. maj 2011

One down, four to go!

Jeg fik overstået min første skriftlige eksamen igår, hvilket er super dejligt. Jeg tror at det gik udemærket. Jeg ved at jeg lavede én fejl, men det var en af de der drille-ting, hvor man egentlig godt ved det, men bare kommer rigtig meget i tvivl lige pludselig. Heldigvis, tror jeg ikke, at det kommer til at tælle ned. Jeg er ret sikker på at resten er korrekt. Det var i den første del af vores prøve. I den anden del af prøven (som tog 4 timer), skulle vi skrive et essay om enten en novelle eller nogle artikler. Jeg valgte artiklerne. Jeg synes at det er svært at gennemanalysere en novelle på så kort tid, og jeg bliver altid så stresset. Det er meget nemmere at skimme igennem nogle artikler, synes jeg. Emnet for artiklerne var faktisk, sjovt nok, min generation. Den såkaldte "Generation Me".

Vi skulle eftersigende være roden til et nyt fænomen ved navn "New Narcissicism", hvilket går ud på, at vi er besatte af os selv. Vi tror at vi kan blive alt, at vores muligheder er uendelige, og at vi er de mest interessante, spændende mennesker i verden. Internettet har så åbenbart givet os en stemme, i form af f.eks. Youtube, Facebook, Myspace, blogs, osv, hvor vi skriver om vores daglige liv og går ud fra, at alle synes at det er dødfascinerende. Det var et rigtigt interessant emne at skrive om, især når man har været blogger i over otte år nu, samt er indehaver af en Facebook-konto. Jeg ved ikke, det er bare... det giver da noget stof til eftertanke.

Nå, apropos narcissisme. I dag har jeg gjort hovedrent i lejligheden. Jeg har støvsuget, vasket gulv, ryddet op, osv. Da jeg var færdig, kom min far forbi, og vi gik så en tur sammen, efter at have drukket en kop kaffe her. Det er altså noget af det skønneste ved at bo så tæt på søerne i København. Det er sådan et oplagt sted at gå tur, og du er bare tæt på alt. Jeg elsker, elsker, elsker det, og solen skinnede rigtigt meget i dag, så det gjorde det jo bare endnu dejligere. Nu sidder jeg så og venter på min veninde, som jeg skal være sammen med her i aften. Det bliver rigtig hyggeligt, det ved jeg bare. I morgen skal jeg muligvis på endnu en study-date. Oy, der bliver jeg altså nødt til at begynde at kigge på nogle af mine eksamensfag... jeg kan ikke skubbe den længere. Det kommer bare til at bide mig et vist sted, hvis jeg ikke begynder i god tid. På søndag skal jeg til min lillesøsters femårs-fødselsdag, hvor jeg muligvis inviterer min veninde med. Det kommer an på, om det er okay, at jeg medbringer en +1.

Igen, apropos narcissisme, så vil jeg næste gang jeg skriver her, fortælle jer om en åbenbaring jeg havde i forgårs. En vidunderlig åbenbaring, som jeg håber virkelig bliver til noget. Ikke at det interesserer andre, men... det er spændende for mig. :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar