Sider

fredag den 27. maj 2011

Suze Rotolo






I undrer jer måske over denne pludselig billedespam, men det er relevant for dette super nødvendige indlæg, okay? Just trust me.

Den meget forelskede kvinde på billederne, hedder Suze Rotolo. Hun var Bob Dylans første store kærlighed, og var hende, der inspirerede Bob Dylan til at skrive folk-songs om politik, fred, atomvåben, menneskerettigheder, osv. Hun kom nemlig fra en meget politisk bevidst familie, som så vidt jeg husker, var meget røde, altså, kommunist-røde. Suze Rotolo blev gravid i 1963, men fik en abort, og deres forhold blev aldrig det samme igen. Derudover kan man forestille sig, at det måske har været svært at være kæreste med Mr. Rock Star number 1, yes? Så skete der så det, at Bob Dylan var  Suze Rotolo utro med Joan Baez. WHAT A SKANK. Bob Dylan, altså, ikke Joan Baez. Hvad kan vi lære af dette, piger? NEVER DATE A ROCK STAR. Men, ja, nu er der jo gået et par år (læs: 47 år), og jeg vælger generøst IKKE at bære nag. Der var du heldig, Bob! SKANK. Suze Rotolo døde d. 25/2 2011 af kræft, 67 år gammel. Måske tænker I nu, "Why, why is this relevant for me?" (I tænker det garanteret på engelsk, ikke?), men grunden til denne pludselige history-of-Rock'n-Roll-lesson, er, at jeg om en times tid vil bevæge mig ud på en 2,5 kilometers tur (højst sandsynligt i regnvejr) for at hente frk. Rotolos selvbiografi, der er blevet reserveret af mig, men sendt til det forkerte bibliotek. Fail.

Før jeg forlader jer, vil jeg efterlade jer med et citat af Bob Dylan om Suze Rotolo:
"Right from the start I couldn’t take my eyes off her. She was the most erotic thing I’d ever seen. She was fair skinned and golden haired, full-blood Italian. The air was suddenly filled with banana leaves. We started talking and my head started to spin. Cupid’s arrow had whistled past my ears before, but this time it hit me in the heart and the weight of it dragged me overboard... Meeting her was like stepping into the tales of 1001 Arabian Nights. She had a smile that could light up a street full of people and was extremely lively, had a kind of voluptuousness - a Rodin sculpture come to life" - Bob Dylan
Oh Bob, you had me at "Right from the start".

PS: Jeg sidder og ser TV2 Lorry, og de er ved at snakke om Ringo Stars kommende concerter, og de bliver ved med at kalde ham "Ren-go". WTF, TV2 Lorry. Det er altså pinligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar