Sider

lørdag den 4. juni 2011

Opskrifter: Biscotti Vol. 1




Psh, hvem sagde Baresso? Her er en vaskeægte italiensk, budget-venlig cafékage, der smager vidunderligt dyppet i varme drikke, og som passer perfekt til hjemmelig pigehygge. Nemt, hurtigt, og du har nok til at kunne fylde flere kagedåser! Eller, i mit tilfælde, en gammel kusmi-te dåse. Den opskrift jeg har brugt, har jeg fået herfra, men jeg har lavet nogle få ændringer. Tusind tak til Fay Kirsten, for en lækker opskrift!

ENJOY!  


Ingredienser: 
  • 3 dl. sukker
  • 1 spsk. vaniljesukker
  • 3 æg
  • 200 g. mandler (indholdet af én pose)
  • 1 tsk. bagepulver
  • 7 dl. mel
*****


Tænd ovnen på 200 grader. 
Rist allerførst mandlerne i et par minutter på panden på lav varme, så de bliver en smule blødere*. Pisk først sukker, æg og vaniljesukker sammen. Hak mandlerne groft* og tilsæt dem til æg-sukker-vaniljesukker blandingen, og rør derefter rundt. Tilsæt derefter melet under omrøring, samt bagepulver. Når blandingen er rørt godt sammen, skal du dele den i to klumper på en bageplade, og forme begge klumper til pølser, der måler ca. 1,5 cm i højden og ca. 4 cm i bredden. Dejen vil være meget våd og er af den grund svær at arbejde med, men den er præcis som den skal være. 
Når ovnen opvarmet, sætter du bagepladen ind, og giver biscottierne 25 minutter, hvorefter du tager dem ud og slukker ovnen. Giv dem 3-5 minutter til at køle ned, og skær så pølserne i skiver, så biscottierne bliver ca. 1,5 cm. brede. Fordel de nyskårede biscottier på bagepladen og giv dem ca. 15 min. i ovnen på eftervarme.*

Voila. Så skulle du have nogle super lækre biscottier. Næste gang jeg laver dem, vil jeg prøve at putte lidt revet citronskal i, og evt. lidt mørk chokolade eller kanel.  


*= Det var ikke en del af den oprindelige opskrift at riste mandlerne, men det gjorde jeg, og det synes jeg virkede godt. Man kan også riste mandler i ovnen, men da alle ovne er forskellige, synes jeg det var nemmere at administrere på panden. 
**= Man kan også lade mandlerne forblive uhakkede. 
***= 15 minutter plus minus. Husk at holde øje med dem, og husk, at de bliver hårdere, når de er kommet ud af ovnen. 

1 kommentar:

  1. Mm, hvor ser de bare lækre ud, det må jeg prøve! Kan være man er så heldig at blive budt på en hvis man kommer forbi... God læselyst.

    Nicolette

    SvarSlet