Sider

mandag den 27. juni 2011

Hobbies og fritid




Jeg har sagt hele året, at jeg ville gøre x, y og z i sommerferien. Alt, simpelthen. "Skal jeg ordne mine papirer? Nej, det gør jeg i sommerferien". "Skal jeg male én væg i hvert rum? Nej, det gør jeg i sommerferien". "Skal jeg få malet mine møbler? Nej, det gør jeg i sommerferien". "Skal jeg gøre hovedrent? Nej, det gør jeg i sommerferien". HELE året, venner.

Nå, men nu til pointen. Hele året har jeg haft lyst til at forsøge mig med at male mine egne malerier, men jeg har aldrig kunnet tage mig sammen til rent faktisk at gøre det, på trods af at Panduro Hobby ligger PINLIGT tæt på mig. Der har hele tiden været grunde til at det ikke kunne lade sig at gøre, som f.eks. økonomi, stress, dovenskab, osv, alle GODE grunde, selvfølgelig, men det er alligevel lidt sørgeligt at der skal gå et år, før jeg gør noget så simpelt, som det jeg har gjort i dag, når det nu er noget jeg så gerne vil. Det tog mig en time at få samlet alting sammen. Jeg købte et bordstafeli i Panduro Hobby til 84 kr (på tilbud), og resten, dvs. pensler, lærreder og oliemaling købte jeg i Kræmmerhuset på hjørnet af Frederiksborggade. De sælger Tiger-ting derinde, og det hele var på tilbud, så det var bare min dag i dag. Jeg er sikker på at det bedre kan betale sig at købe det hele i lidt dyrere forretninger, men nu er jeg jo en begynder-amatør maler, og det er mest en test, for at se, om det er noget for mig. Det kunne jo være, ikke? Om ikke andet får jeg noget til, der kan pryde mine vægge. Medmindre det viser sig at jeg INTET talent har. Nu må vi se.

Jeg har købt tre lærreder, i tre forskellige størrelser, og er begyndt på det mindste af dem. De andre to var lige overvældende nok, når man nu ikke rigtigt har prøvet det før. Jeg har startet med at male baggrunden i en lys blå farve jeg selv har blandet. Den er blevet lidt mere skrigende end jeg troede, men det er for tidligt at panikke. 



Nu kommer så bare det store spørgsmål. HVAD GØR JEG NU? Jeg overvejer lidt at prøve at male nogle cherryblossoms, men det er måske lige vel ambitiøst, eller hvad? Nå, vi får at se. Men, ligegyldigt hvad er det sjovt, og det er jo det vigtigste. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar