Sider

lørdag den 4. juni 2011

Jeg har opdaget "læse"-delen i "læseferie"

Jeg har været lidt stille de sidste par dage, men det er kun fordi det er gået op for mig, at det nok alligevel er en meget god idé at bruge sin læseferie på at læse. Who woulda thunk it? Min veninde, Josephine, og jeg har dannet en study group. Vi var sammen igår i 3 timer, hvor vi drak te, spiste chokobomber og gennemgik noget så ophidsende som atomets opbygning, det periodiske system, ioner og salte. Jeg havde dog et KÆMPE aha-moment, hvilket var guld værd. Er det ikke bare det bedste, når man ENDELIG forstår noget, man troede var vildt kompliceret? Så føler man sig pludselig super klog og begynder at tænke, at kemiker måske er éns true calling. Jeg har det med at sælge skindet, før bjørnen er blevet skudt, som du kan høre, men jeg kommer altid hurtigt ned på jorden igen. Jeg bliver bare så begejstret, jeg kan ikke gøre for det.

Josephine kommer forbi igen i dag, hvor chokobomberne i dag er erstattet af mine hjemmelavede biscotti. Jeg lavede dem igår aftes, da jeg tænkte, at det egentlig er for dårligt at jeg aldrig har noget at byde mine gæster. Madindholdet i mit køkken, i særdeleshed mit køleskab, bærer helt klart præg af, at jeg er en "fattig studerende", men dét, der er sjovt, er, at jeg selv synes at jeg har VILDT meget i mit køleskab, hvis bare jeg har mælk, skinke, tomater og så videre. Jeg har taget mig selv i flere gange at sige, "Er du sulten? Jeg har rigtigt meget pålæg!", hvor jeg så efterfølgende åbner mit køleskab, mit stakkels ekkorungende køleskab, der indeholder en pose løg, mælk, HP sauce, (måske) en ost, og en forkølet smøreost. Det er altså ret pinligt. Men sådan er det jo! Man må afstemme sine forventninger, og jeg er helt klart realistisk med hensyn til mit budget, og nu har jeg jo lækkerier nok til ihvertfald 3 måneder, hvis jeg selv kan holde mig fra dem, altså, så yay for biscotti.

Jeg lægger opskriften op snarest - de blev virkelig gode, hvis jeg selv skal sige det. Jeg var meget imponeret/glad/overrasket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar