Sider

søndag den 3. juli 2011

Holy skybrud, Dude!



HOLD DA OP, et vejr vi havde her i København i går. DMI havde sendt en advarsel ud om et skybrud, der skulle komme efter kl. 17, så jeg havde sørget for at gå tur/købe ind, osv. inden da, da jeg i hvert fald ikke skulle nyde noget. Jeg elsker regnvejr, men skybrud? Nej tak! Jeg kan ikke huske, hvornår himlen for alvor begyndte at ændre sig, men det føltes som om at der gik meget lang tid. Så på et tidspunkt kunne jeg fra mit stuevindue se himlen blive mere og mere grå, mens der fortsat var sol på den anden side af min lejlighed. Så begyndte himlen at rumle. Jeg siger ”rumle”, fordi det lød som om, at himlen var en kæmpe mave, der ikke havde spist i et halvt år. Det var enormt mærkeligt at lytte til. Og så kom regnen. Og haglen. Til sidst overdøvede det alt andet. Jeg kunne ikke høre lyden på mit fjernsyn, lyden på min computer, osv. Det lød som om man stod ude i det, og jeg var enormt bange for at haglene skulle smadre en rude, for de var virkelig massive. Heldigvis gik elektriciteten ikke ud hos os, men jeg tændte stearinlys alligevel, for det gjorde det lidt mere hyggeligt.

Det er helt vildt, hvad det har gjort ved byen. Jeg har ikke været ude (endnu), men jeg har set oversvømmelserne på TV2 News, og det virker helt surrealistisk. Jeg har så ondt af dem, der har mistet ting, der var værdifulde for dem, på grund af oversvømmelserne. De varsler om endnu et skybrud i aften, dog skulle det ikke være ligeså slemt – heldigvis. Men hvem ved?

Min router holdt dog op med at virke i går aftes. Jeg tror ikke nødvendigvis at det havde noget med skybruddet at gøre – det er nok snarere routeren, der er ved at dø. Min kæreste siger at de som regel har en levetid på 6 måneder. DSL lyset ville ikke tænde, hvilket var en smule frustrerende, da jeg var ved at FaceTime med min kæreste, men jeg tog det som et tegn på at jeg skulle begynde på min kærestes fødselsdagsgave. Hvad giver man en mand, der køber alt, hvad han gerne vil have selv? ET MALERI, SELVFØLGELIG. DUH! Et vaskeægte amatør-maleri, malet med masser af kærlighed. Det er ikke helt færdigt endnu, jeg mangler lige at skrive noget nede i hjørnet. Det er noget jeg har arbejdet på over flere dage, hvilket faktisk har givet et ganske tilfredsstillende resultat, baggrundsmæssigt, for sådan en nattehimmel består jo af en masse forskellige nuancer. Jeg håber virkelig, at det bliver godt.

Og den der pinlige historie, ikke? Den kommer senere i dag. Den er stadigvæk meget frisk i min erindring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar